torsdag 21 januari 2010

Vårkänslor




Igår medans bilen befann sig på verkstad lurade jag med mig mamma på liten shoppingtur. Dagen började på Slottsträdgården Ulriksdal med deras goda vegetariska buffé. Kunde ju inte gå tomhänt därifrån så en liten saintpaulia 'Taita' fick följa med.



Inte så långt därifrån ligger Brunnsvikens Trädgård. Hade en låååång önskelista med pelargon- och fuchsiasticklingar, tyvärr var inte urvalet så stort men 2 pellor (Rococo + Odensjö My Darling) och 2 fuchsior (F. magellanica Alba + First Lady) åkte ner i korgen iaf.



Sedan bar det av mot Barkarby med en sväng in på Plantagen där jag sprang på en supersöt primula 'Rosanna'. Nu återstår bara att se hur länge de överlever - jag kan ju inte direkt påstå att jag är generös med vattnet åt mina inomhusväxter...


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...