torsdag 18 mars 2010

Drabbad av pelargonfebern?




Årets samling av små "pelargonbarn"

* Highfields Pearl
* Highfields Sugar Candy
* Millfield Rose
* Mrs Parker / Rosa Herrgård
* Mårbacka Tulpan
* Odensjö My Darling
* Pretty Petticoat
* Rococo
* Swanland Pink
* Vit Rosenknopp

Visst har jag haft pelargoner förr, men det har aldrig varit några planerade inköp och när frostnätterna kom åkte pellorna helt utan ågren i komposten. Men i år så hände det något, någon gång under vinterns lopp fick jag upp ögonen. Sen blev det som det blev...
Jag försöker begränsa och behärska mig, men det finns ju såååå mycket att välja på!
Nu bävar jag inför årets Älvsjömässa! Hur 17 ska det gå? Där bara kryllar det av små lockande pelargonsticklingar... Kanske bäst att man stannar hemma.

3 kommentarer:

Sagas blommor sa...

Pelargoner är min svaghet oxå,har 5-6 stycken som jag har fått att öveleva i många år men så blir det ca 10 nya varje vår.....:)Hälsn.Saga

Anette sa...

När jag känner mig krasslig och pelargonfebern nalkas då går jag upp till Bergabacken Pelargoner där pelargonerna frodas många gånger bättre än här hemma.
Jo, det finns några få här också. Idag har t ex Jakobsdal börjat blomma.
/Anette

Mimmi sa...

Ja tack & lov bor jag inte i närheten av någon "pelargonbutik", då hade jag nog druknat i pellor vid det här laget :) De flesta av årets sticklingar är beställda från Sutarve. Måste rekommenderas! Härligt, härligt men farligt, farligt...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...